5/23/2007

112 seminar

Tänane hommik algas väga varakult. Oleks tahtnud vähekene kauem magada aga ei saanud. Hommikul ärgates, kui vaatasin välja, oli eileõhtune ilus ilm asendunud vihmaga. Hommikusöögi lauas muidugi mu reisikaaslane Olev leidis, et ilm ongi hea ja soodustab tukkumist. Mina selle peale aga muigasin. Nali aga ei lasknud kaua oodata ja enamus loenguid ongi ta maganud, paar korda isegi norskama hakanud. Parim hetk oli see, kui üks lektor muudkui vaatas Olevit ja siis ühel hetkel, mil ilmselt Olev silmad avas, teatas ta keset kõne, good morning! See oli väga naljakas. Ja ma isegi tunnen nats piinlikkust, sest olen ju ka eestlane;)
Kohvilauas teatas üks soomlane, et täna on restoranis naiste tantsuõhtu, mille peale mina ainult naeratasin, sest ootan hetke, mil saaks magama.
Suureks üllatuseks minu jaoks oli see, et niikui keegi sai teada, et ma olen Eestist ja elan Tallinnas, siis sellele järgnes koheselt pikk küsimuste rada "Pronkssõduri teemadel". Uskumatu milliste asjade peale inimesed erinevates riikides tulevad. Üheks näiteks kas või sellise küsimus: Kas Eestis elavad venelased ja eestlased kõrvuti ja koos, või erinevates kohtades, näiteks eestlased elavad ainult mustamäel ja venelased ainult lasnamäel? Ja kas nad töötavad koos ja kas nad omavahel suhtlevad ja on üldse kunagi suhelnud jne, jne. Mõni tundis huvi väga spetsiifiliste asjade vastu, millele ma ei teadnudki vastust. Ja üks küsis, et ta vaatas 4 erinevat rahvusvahelist kanalit, mis kajastasid kõik erinevat infot pronkssõduri teemal, et milline nendest õige oli. Siis ma olin küll hämmingus, sest ma ei teadnud ju, kuna polnud neid 4 kanalit ise vaadanud ;) Ja ütleme siis nii, et "pronkssõdur" oli teema, mis mind tegi nende päevade jooksul väga atraktiivseks vestluskaaslaseks. Pean vist kiitma TEDA selle eest, sest ilma selle skandaalita poleks ilmselt ma saanud nii palju oma inglise keele oskust praktiseerida;););)
Esimene seminaripäev kestis kella 16.00-ni. Peale seda oli vaba aeg. Mina kasutasin siis suurepärast võimalust väheke magada. Kokku magasingi vist 2 h. Kella 19.00-st oli meile korraldatud väga kihvtis kohas õhtusöök. Oli tegemist ühe kunagise metsatööliste elukohaga, milles nüüd tegutses nö hotelli hoovimaja järge kaldal, kus sai korraldada selliseid äärmiselt kihvte ja õdusaid olenguid. Mõnus oli selle asja juures ka see, et ei pidanud liiast vaeva nägema, panema selga kostüüme ja ülikondasid, vaid tegemist oli väga mugavas õhkkonnas nö teksaõhtu. Väga suur hulk inimesi oli selle võimaluse õnneks ka ära kasutanud, kui muidugi jätta välja venelased, leedukad ja lätlased, kes igal pool ja alati olid ülikonnas. Nad olid isegi natukene naljakad, aga mis teha, eks see ole rahvuse eripära.
Söögiks anti meile lambaliha, mis oli küpsetatud õues, tuha sees. Ja see protsess oli võtnud aega 4h, meie nägime ainult seda, kuidas lihakäntsakad kaevati lõkke põhjast välja. Liha oli iseenesest väga maitsev, eriti siis kui selle kõrvale pakuti hääd punast veini.
Peale suurt söömingut jätkus pidu eelpool mainitud tantsuõhtul "ladies ´choice" ;). Minule pakkus suurt nalja see, mismoodi kõik olid sellest õhtust kuidagi õhevil, enamus sellest koguaeg ainult rääkisid. Samas mitmed soomlased aga rääkisid sellest kui ühest nõmedast asjast. Eks nende mure oli ma arvan selles, et kuna enamus meie seltskonnas olid meesterahvad, siis olid nad kõik varasemalt juba korduvalt langenud mingite purjakil soomlannade ohvriks ja ilmselt seetõttu polnud sellest väga vaimustatud. Minule aga pakkus headmeelt see, et kuna oli daamide valik, siis sai lasta end vabalt tunda ja ei pidanud liialt muretsema, et kas minna tantsima või ei.

No comments: